Ma megjött egy régóta várt Cezhou csomagom végre, ezért úgy döntöttem, hogy az elmúlt hetek szerzeményeit egy személyes bejegyzésben megmutatom. Vegyes szerzemények, tehát nemcsak Qiang Jin Jiu témájú cuccokról van szó, de az közös bennük, hogy valamennyi danmei. 😁

1. Nagy rajongója vagyok Mimonak (Twitter), aki Thaiföldről küldött nekem egy csomagot még december elején, ami szerencsére még karácsony előtt ideért. Ő Thousand Autumns (Qian Qiu) témában rajzol gyönyörűen, így amikor meghirdette a P4P-jét, azonnal lecsaptam én is rá.

P4P, azaz pay for production 等于付制作费 a megnevezése azoknak a rajongók által, rajongóknak készített cuccoknak, ahol a vevő fizeti a gyártást (+ szállítást és egyéb költségeket), előre, ugyanakkor a P4P-t kezdeményezőnek ebből nem származhat közvetlen haszna, azaz nem profitálhat belőle anyagilag. A nyugati fandomokban jellemző, hogy a rajongói művészek simán profitorientált áron árulnak különböző rajongói termékeket, ami egyébként totál illegális, mert szerzői jogokat sért. Azonban a legtöbb nyugati cég alapból hajlamos efölött szemet hunyni, mert túl nagy költség lenne minden egyes rajongó művésszel szemben eljárni és ez egyfajta rossz PR lépés is lenne részükről. Ráadásul mivel a választék széles, verseny is van.

A kínai rajongói cuccok esetében általában ügyelni szoktak arra, hogy valóban csak a termék előállítási költségét fizettessék ki a rajongóval. Mivel azonban a művész nem tud nagy tételben gyártatni (és nem is akar, mert nem ez a célja), ezért sajnos drágább is a P4P, mint egy “sima” merch megvásárlása lenne.

Én Mimotól kértem egy 2022-es Qian Qiu-tematikus asztali naptárat és egy ún. standee-t, azaz egy átlátszó plasztik Yanshen figurát, és több, mint tizenkétezer forintomba került (szállítással együtt). Tehát nem volt olcsó, de ez az ára, hogy nem lopott terméket, hanem az alkotó saját maga által rendelt, saját maga által küldött rajongói terméket veheted meg. A minősége mindennek kifogástalan, a standee áttetszően tiszta, gyönyörűek a színei, a naptárban pedig a legfontosabb Yanshen dátumok is fel vannak tüntetve. 😍

Íme, a szerzemények (ajándékot is kaptam):

2. Mindenképpen szerettem volna 2ha (The Husky and His White Cat Shizun) standee-t és Qiang Jin Jiu standee-t is Yanshen mellé, ezeket azonban sajnos csak az Aliexpressen keresztül tudtam megvenni. Ezekkel az a probléma, hogy az esetek legnagyobb százalékában a fanart rajzolóktól lopják el a gyártók a képeiket és egyértelműen profitorientált céllal adják el. Épp ezért direkt linket nem is adok, ne reklámozzuk őket, akit érdekel, úgyis megtalálja. A minőségük ugyanúgy kifogástalan, áttetsző volt, kivétel ez alól Xiao Chiye standee-je, mert sajnos az övé még azután sem tökéletesen áttetsző, hogy hosszas kínlódások után megszabadítottam mindkét oldalát a védőfóliától. (Sokan javasolják ennek leszedéséhez a celluxot a szélére, nekem az sem szedte le. Végül másfél óra gyötrődés után egy tű oldotta meg a problémámat, azzal sikerült megkezdenem a fólia szélét.) Az Aliexpress egyetlen előnye, hogy olcsó, mindegyik standee ára ezerötszáz forint alatt volt, tehát tényleg minimális hasznuk van az eladóknak belőle. De attól még lopnak, tisztelet a kivételnek. 😤

Jöjjenek akkor a szerzemények, egymás mellett a standee-k összehasonlításként:

3. MXTX könyvek. Mo Xiang Tong Xiu három regényét bizonyára mindannyian jól ismeritek. Az MDZS (The Untamed – A démoni kultiváció nagymestere) már megvan egy ideje, ehhez nemrég szereztem be Az égi hivatalnok áldása első kötetét, és még a két ünnep között megérkezett a Seven Seas Entertainment kiadásában megjelent The Scum Villain’s Self-Saving System 1. kötete angol nyelven. Azért ezt rendeltem meg angolul, mert a másik kettő már elérhető magyarul, ez pedig még nem.

Roppant mód hálás vagyok a Művelt Nép Könyvkiadónak, ezért (itt most) nem mondok egyetlen rossz szót sem a magyar kiadásról. Örülök, hogy van, remélem, hogy még sok hasonló lesz, és nem fullad úgy be, ahogy anno a magyarországi mangakiadás. Azért az összehasonlító képeken látszik, hogy a Seven Seas változata nagyobb, színes oldalakkal, illusztrációkkal telerakott, a borítója pedig nagyon szép, csillogó. Belül komoly Lexikon is van. Ára a magyar köteteknél (4000-4500 forint körül) drágább, 6500 forint körül van.

Íme az összehasonlító fotók:

Előző fejezet Tartalomjegyzék Következő fejezet

Új szerzemények” bejegyzéshez 21 hozzászólás

  1. Nagyon szép mindegyik 😀
    mimo rajzait én is imádom ❤️
    Nekem nincsenek ilyen danmei gyüjteményeim, csak a mo dao zu shi kötetek. Az angol TGCF-t még várom, hogy megérkezzen. Karácsonyra hibás példányt kaptam, a csere könyv pedig még úton van. Alig várom hogy a 2HA is meglegyen, vagy magyarul, vagy angolul. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Nekem is tetszenek, igazság szerint korábban egyáltalán nem vágytam ilyesmire, de Mimot nem tudtam kihagyni, és utána meg már cikinek éreztem, hogy Yanshen egyedül enyelegjen a monitorom előtt és se Cezhou se Ranwan ne pózoljon mellette. Úgyhogy pótolnom kellett sürgősen őket. 😅 Ezek után attól félek, jönnek a többiek is, mindig az első lépést kell meglépni. 😅
      Hibás példányt kaptál? Nagyon sajnálom. 🥺
      A 2ha szerintem zöld utat fog kapni hamarosan, mivel Meatbun nemrég leszerződött az angol kiadásról. Ha az angol megvan, minden simább és gyorsabb lesz remélhetőleg.

      Kedvelik 1 személy

      1. Ha lesz még ilyen, lehet már én is beruházok rá. Lehet onnantól nem is lesz visszaút XD
        Aztán ez igaz az angol kiadásokra is. Olyan jó lenne mind. Sok gyönyörű képet láttam a Mo Daoról is, később tervben van az is, hiába megvan már egyszer magyarul. Szerintem én vagyok az egyetlen, aki a várva várt könyvét nyomdai hibákkal kapja meg. Egyszer kimarad 50 oldal, utána meg ismétlődik ugyanennyi. Nem mintha hibáztatnék érte bárkit is, mert megeshet az ilyen. https://drive.google.com/file/d/109dKvIE3HUIE8UthCSrcmNEibimgc8nI/view?usp=sharing
        Sőt még a TGCF manhua is nagy vágyam, de az már tényleg az elérhetetlen kategóriában van jelenleg.
        Remélem hamar hírek lesznek még a 2ha angol kiadásról 😀 Amennyire nehézkesen vettem rá magam, hogy elolvassam, annyira tetszett végül. Más danmei-ek még nincsenek is. Mármint itt. De már annak is örülök hogy vannak akik elkezdték felkarolni ezeket a történeteket.

        Kedvelik 1 személy

        1. Hú, ez így elég vadul hangzik, mert még ha csak duplázva lenne, nem érdekes annyira, de hogy ki is maradt belőle, az már azért baromira nem mindegy. De attól még ki ne dobd, mert lehet, hogy még egyszer sokat fog érni. 😁
          Én bevallom, megrendeltem a TGCF manhuát könyv változatban, innen:
          cqlderivs.com
          Még úton van, ha esetleg érdekel, majd nyilatkozom, hogy milyen, megéri-e. Minden oldala színes, lesz hozzá matrica és könyvjelző állítólag. Reménykedem benne, hogy épségben ideér.
          Magyarországon ez az egész fandom még nagyon kicsi, gyerekcipőben jár, úgyhogy nem tudom, hol éri ez meg bármilyen kiadónak, látva, hogy a mangáknak se volt kereslete, pedig a japán kultúráért, animékért/mangákéért nagyon sokan rajonganak ebben az országban, de örüljünk, hogy van és bízzunk benne, hogy még több lesz.

          Kedvelik 2 ember

          1. Uhhh, ez most jól kimaradt, pedig hát naponta többször felnézek az oldalra, de valahogy nem láttam értesítést erről, így még csak most válaszolok. XD Ne haragudj. Időközben megkaptam a második könyvet a TGCF-ből, ami ezúttal tökéletes 😀 A második kötetet is előrendeltem már. Szerintem egyben olvasom majd el a kettőt.
            Nagyon kíváncsi lennék a véleményedre a manhua kötetről, ha megérkezik hozzád a példányod. Láttam videót róla, hogy néz ki, meg hát olvastam is, úgyhogy tudom starember milyen gyönyörűt alkotott. Az angolok abban reménykednek hogy a Seven Seas majd ezt is kiadja idővel. Bár úgy lenne. Kicsit szomorú, hogy magyarországon nincs nagyobb érdeklődés ezekre.

            Kedvelik 1 személy

          1. köszi a linket. akkor sajnos másnak is volt problémája belőle :/ pontosan olyan az enyém is 124 után egyből 165 van, utána pedig 204-től ismét 165. De szerencsére a bookdeponál kedvesek voltak nagyon, küldték is a másikat. de azért remélem a 2. kötetnél nem ez lesz.

            Kedvelik 1 személy

  2. De jó fan cuccok, főleg a YanShen. 😍🤩🤩👌 Nagyon szívesen elfogadnám, és őszintén szólva, meg is ért annyit, mivel egyedi.😍😍 A 2Ha-s cuccok is annyira szépek.😍😍 Nekem se régen lett új asztali gamer gépen, lehet, hogy a jövőben, néhány fan cuccot be kell szereznem.😁🥰🥰🥰

    Kedvelik 2 ember

    1. Évek óta nem vásároltam fancuccokat, magam is meglepődtem, hogy most megint elragadott a vásárolhatnék. Vigyázni kell ezzel a dologgal, mert nagyon el tud szabadulni az ember lánya, aztán nincs megállás.
      Én most leálltam, még ki kell fizetnem majd a commission második felét is, úgyhogy takarékra tettem magam.

      Kedvelik 2 ember

  3. Húha nagyon szépek. 😍🤩 Tousand Autumns csomag a ára szerintem nem vészes.Egyedi művészi. Nem szomszédból küldték. Mimo ügyes. Biztos meglepődött, hogy egy távoli országból rendeltek tőle. SvSSS angol kiadás Lexikonját irigylem. Köszi az összehasonlító fotókat. Képek hiánya annyira nem zavar. Angolul nem tudok,ezért nekem jól jött a magyar kiadás. Negatívat nem írok róla.Lerágott csont. Örülönék más kiadó is elkezdene danmei regényt kiadni. Művelt nép kiadónak jót tenne a konkurencia. 2ha magyar megjelenését nagyon várom. 2023 körül tippelek. Előtte Hob adják ki(remélem). Ut : látom még mindig Chiye cosplay háttérképed. 😍😘

    Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm. 😘 Mimótól más is rendelt ebből a P4P-ből Magyarországról, mert én bubis borítékban kaptam a csomagot tőle, de volt nagyméretű doboz is, amire ráírta, hogy boldog új évet – magyarul, egy chibivel. De tényleg érdekes, hogy egy-egy ilyen rajzolónak milyen széles körben vannak rajongói szerte a világon.
      A konkurencia mindig jól jön mindennél, de ez egy olyan kicsi piac, hogy örüljünk, amíg ők hajlandóak ezeket kiadni. Gondolj csak bele, hamarabb fogod a kezedben fogni magyarul a TGCF második kötetét, mint az amcsik. Ez azért komoly dolog szerintem.
      Ui: Shen Ci Er nekem a gyengém ezen a fotón, annyira Xiao Chiye, hogy az nem igaz. Vicces, hogy talán két hete dobott fel a weibójára egy újabb Cezhou sorit, ahol azonban ő volt Shen Zechuan (és Coser希小白 volt Xiao Chiye, azaz cserélték a gongot és a shout). Majd, ha frissítem a galériát, feldobom róluk a többi képet is.
      Shen Ci Er nagyon szép shouként is. Pl. ebben a fotósorozatban gyönyörű Chu Wanning , vagy Xie Lian , ugyanakkor nekem személyesen gongként jobban tetszik, pl. Hua Chengként vagy a már ide is felrakott Xiao Chiye cosplayes fotókon. 😍😍

      Kedvelik 1 személy

      1. MDZS és TGCF 1.kötetét előbb tudtuk magyarul olvasni mit angolul. Valamiben megelőztük őket. 😘TGCF 2.kötet 03.28. Jó 3.kötet 06.27 jelenik meg🤩🤩. Borító is beválalós. Libri nézem a megjelenéseket ott frissítik. Megbízható. Ui:Cosplay szépek. Shen C er Lanzau is tetszik. De Chiye jobban. 😘Xie Lian is tetszik. 2ha cosplay közül az kedvencem amit ide felraktál. Beválalósak. Érezni köztük a kémiát. 🤤😘Taxian-Jun +Chu Wanning cosplay népszerű. Chu Wanning +Mo Ran kevesebb van.

        Kedvelik 1 személy

        1. Igen, valamiben megelőztük őket. 🙂 A TGCF megjelenése a libri.hu-n március 28., a Művelt Nép Könyvkiadónál viszont 2022-01-31-re írják. Remélem, hogy a kiadó tudja jobban. 🙂 A kiadónál viszont most olcsóbb, ott 30% kedvemény van rá, én 20% kedvezménnyel rendeltem elő még a librin. Hülye voltam, mindegy.
          Shen Ci Ernek több mint egymillió követője van a weibon, ezért sajnos nem teheti meg, hogy bevállalósabb cosplay sorikat is feltesz, mert le fogják tiltani. De a kémia még így is érezhető, ez valóban ez egy nagyon jó 2ha cosplay volt, én is imádom. Itt van róla rövid vidi

          Kedvelik 1 személy

          1. Oké, bennem egy világ dőlt össze, nem kellett volna douyin videókat nézegetni. Shen Ci Er nem pasi, hanem egy csaj. 😱😭 Én most megyek gombászni egy kicsit. Tudom, hogy rengeteg lány cosplayel fiút, nekem elég jó a szemem, mindig ki szoktam szúrni az ilyesmit. Bevallom, nem is igazán tetszik, mert annyira lerí sokszor, hogy csaj az illető. De Shen Ci Ert mindenki fiúként kezeli, csak fiúkat cosplayel, lányok sikoltoznak utána, akármilyen rendezvényen jelenik meg. Azonban a tiktok videói alatt a legtöbb komment a nemével kapcsolatos kérdés, mindenki ezt szeretné tudni… és bizony van egy-két videó, ahol ez egyértelműen ki is derül. 😭😭 Ő egy kislány, aki ennyire zseniálisan képes sminkelni, használni a PS-t és fiúként viselkedni.

            Kedvelik 2 ember

            1. Shen CI Er lány. 😲Hát ez nagyon meglepett. 🥺🤯Én is találkoztam már lány fiú cosplay öltözött. Rajtuk látszott, hogy csajok. Élőben is fiúként viselkedik. Ez már durva. Jó színésznő vagy lélekben fiúnak érzi magát. Cosplayként lehet az. Kínában szerintem megszólják aki ilyen.

              Kedvelik 1 személy

              1. Örülök, hogy téged is meglepett, mert valahogy nagyon hülyének éreztem magam. Mielőtt valaki félreérti, semmi, de tényleg semmi bajom nincs a lányokkal, akik fiúkat cosplayelnek, sőt! Tudom, hogy nálunk is rengetegen csinálják ugyanezt, saját rajongótáboruk van a lányoknak, ez teljesen természetes. Engem az zavar, hogy ennyire becsapott a saját szemem és nem szúrtam ki. De tényleg túl jól csinálja. Ma megnéztem vagy kétszáz videóját, iszonyú mennyiségű Tiktok cuccot gyárt, komolyan hihetetlen tehetséges ez a csaj. Négy videót találtam eddig, ahol a Xiao Chiye cosplayben nyomul, azokat majd fel fogom ide dobni, ha a cosplay részleget frissítem. Az egyik hajhátradobálós XC jelenetben már komolyan úgy néz ki, mint Wang Yibo. 🙂

                Kedvelik 2 ember

                1. Nekem sincs bajom lányok fiú cosplayelnek(loptam szót). Tény,hogy jól csinálja . Ruhák se lehetnek olcsók . Szereinted ruhákat rendeli netről ?

                  Kedvelik 2 ember

                  1. Nem, a ruhákat biztos, hogy ő készíti. A mostani ‘így készült’ videóinál látszik, hogy ‘stáb’ van mögötte, aki segít neki, legalábbis ami a profi fotóst, műteremben fotózást, profi sminkest illeti. (Ugyan magát sminkeli, de a mű vért és egyéb sebeket stb. már profi sminkes csinálta neki). Rendszeresen szerepelnie kell különböző cosplayes rendezvényeken (volt zsűritag stb), a repcsijegyeket, hotelszobát, a fotózási helyszínekre az utazást stb. tuti, hogy neki kell állnia, hacsak nem hívják meg valahová és kap érte valami juttatást. Nem tudom, hogy mennek ezek a dolgok, főleg nem Kínában, hülyeséget meg nem akarok írni. Igaz, néha reklámoz is (azért érdekes, hogy pl. az egyik instant levest reklámozó videóban utószinkronizálták, hogy mély pasihangja legyen.), de én azért nem hiszem, hogy ebből meg lehetne élni, szerintem ráfizetés. Ez egy igencsak költséges hobbi lehet, de melyik hobbi nem az?

                    Kedvelik 2 ember

                  2. Nekem sincs bajom azzal, ha egy nő férfiakat cosplayer.🙂 Viszont volt már szerencsém olyanhoz is, amikor egy férfi cospayert egy nőt.😅😂 Azt hittem, hogy dobok egy hátast, szeb volt, mint egy nő.😵🥴 A legtöbbször a kezesről fellehet ismerni, egy cospalyer nemét.🤭😗

                    Kedvelik 2 ember

          2. Én is láttam kiadónál olcsóbb. Figyeld művelt nép a 3.köttel.Érdekes kiadónál más megjelenés van. Helyi könyves boltba veszem meg. Rendesek. Hozatnak könyveket. Kedvezményt nem tudnak adni. Csak azt tudják adni ami kiadó leértékel. Viszont nincs posta költség.Ha lenne libri a közelben akkor oda kérném.

            Kedvelik 1 személy

Hozzászólás